4 tipp a prokrasztináció (halogatás) ellen

05. 1. 2020

5. Január 2020, 15:32 | A prokrasztinációt sokan összekeverik a lustasággal, viszont ez messze áll az igazságtól. Ebbe a csoportba a felsőfokú végzettséggel rendelkező emberek tartoznak főleg. A munka krónikus elhalasztása tönkre teszi a művészeket, a menedzsereket vagy az orvosokat. Ez a betegség szorongási rendellenességekhez vagy depresszióhoz vezethet. Hogyan lehet véglegesen megállítani a prokrasztinációt?

Az ébresztőt háromszor kinyomja mielőtt felébredne, munkába érkezés után egy órát tölt a konyhában esetleg reggel a szociális hálózatot böngészi és csak ebéd után kezd el dolgozni- a naptára viszont tele van feladatokkal. Magára ismer? Akkor sajnos Ön tipikus prokrasztinátor (halogató).

Hogyan nyilvánul meg a prokrasztináció?

A prokrasztináció tipikus jele az, hogy az elvégzett feladatok helyett olyan tevékenységet végez, amely nem tölti fel Önt vagy semmi haszna sem származik belőle. Éppen ellenkezőleg, szorongást okoz és elmélyíti azt. A prokrasztinátor jól tudja, hogy számos feladatot és határidőt kell betartania, mégsem képes elvégezni azokat.

A feladatok krónikus halasztása nevetségesen egyszerű a modern technológiákkal. A közösségi hálózatok csupán néhány kattintásnyira vannak - és ha a munkáltató blokkolja őket, elég elővenni a telefont.

A prokrasztinációt gyakran az úgynevezett döntésképtelenség okozza. Ebben a helyzetben olyan sok feladat hárul ránk, hogy szó szerint nem tudjuk, hová ugorjunk először. Ezért inkább az Instagram, a Facebook vagy a videók felé fordulunk, amelyekkel tele van az internet.

Szerencsére a modern tudomány többféle módot ismer a tünetek kezelésére.

1. Ossza szét a munkáját blokkokra

A döntésképtelenség elleni hatékony fegyver egy közönséges ceruza és egy papírlap. Esténként írja le a következő napon elvégzendő feladatokat, adjon nekik prioritást, és végül állítsa be a pontos időt a munka elvégzéséhez.

Ossza szét a munkáját kisebb blokkokra, a kis feladatokat kombinálja (például e-mailek kezelését). A döntésképtelenségnek nincs esélye - a papír dönt a napirendről. Segíthet a helyes időgazdálkodás 5 szabálya is.

Egyesítse az egyes blokkokon végzett munkát a Pomodoro technológiával. Az 1980-as évek végén, Olaszországban hozták létre. 25 percig koncentrált munkából áll, amelyet egy 5 perces szünet követ. Négy Pomodoro-ciklus után pihenjen legalább 20 percig. Ezt a szünetet felhasználhatja a kognitív energia újratöltésére (lásd alább)

Számos alkalmazás használható a Pomodoro blokkok mérésére. Okostelefonokhoz, Android és iOS rendszerekhez alkalmas például a Focus To-Do: Pomodoro időzítő és teendők listája, vagy a Marinara Timer is. Mindkét alkalmazás ingyenes.

2. Csökkentse a zajt és a közösségi hálózatot

A koncentráció legnagyobb ellensége a közösségi hálózat - és olyan kollégák, akik (Önnel ellentétben) nem tudnak hatékonyan harcolni a prokrasztináció ellen.

A Facebookon stb. való böngészést korlátozhatja akarata szerint. Ha a szociális hálózatot közvetlenül a munkáltató nem blokkolja, akkor Önnek kell megtennie a szükséges lépéseket. Csatlakoztassa le a telefont a Wi-Fi-ről és telepítsen olyan alkalmazást a számítógépébe, amely blokkolja a hozzáférést a Youtube, az Instagram és a hasonló portálokhoz. A Chrome felhasználók körében népszerű a StayFocused és Mindful Browsing bővítmények.

Próbálja meg elmagyarázni a helyzetét azoknak a munkatársainak, akik nem hagyják Önt koncentrálni. Ha az érvelései nem hoznak sikert, akkor használjon fejhallgatót. Ideálisak szabadtéri irodákban is.

sluchadla L

A fejhallgató nagyszerű segítő az irodában zavaró hangok árnyékolásához.

3. Tisztázza, miért csinálja mindezt

Van értelme a munkájának? Nincs? Akkor nem is csoda, hogy ürügyet keres a munkafeladatok elkerülése érdekében.

Az, hogy tudja-e munkája fontosságát, közvetlenül kapcsolódik a prokrasztinációval. Nem elég az, hogy a készített havi jelentés csupán a felettesei kérésére készülnek. A havi jelentés oka lehet például az a törekvés, hogy a vállalati erőforrásokat jobban kezeljék, és jobb szolgáltatásokat biztosítsanak az ügyfelek számára- ez olyan munka, amely segíthet az ügyfelek megélhetésének megmentésében.

Merüljön el annak a vállalkozásnak terveibe és céljaiba, amelyben dolgozik. Hogyan tud segíteni a világnak? Még a hétköznapi vállalkozásoknak is van küldetése. Például a számviteli cégek első hallásra csupán nyilvántartást vezetnek, adóellenőrzéseket és konzultációkat folytatnak. Valójában pedig sok vállalkozónak segítenek a nyugodt alvásban- mivel tudják, hogy nem kell a számlavitel miatt agódniuk, amihez amúgy sem értenek.

Azonosuljon azon vállalkozás jövőképével, amelyben dolgozik. Valamint, ha Ön is vállakozik, tegye világossá, miért kezdte el, és, hogy pontosan hogyan könnyíti meg az ügyfelek életét.

4. Töltse fel a kognitív energiáját

Számos kutatás azt mutatja, hogy az akaraterőt ugyanúgy edzhetjük, mint az izmokat. Az akaraterőt az úgynevezett kognitív energia szintje határozza meg - ha sok van belőle, akkor kellemetlen munkafeladatokra kényszeríti magát. Ezzel szemben, ha hiányzik a kognitív erőforrás, akkor valószínűleg a kedvenc sorozat utolsó epizódját fogja lejátszani ahelyett, hogy dolgozna (ami nem mindig rossz).

Töltse fel a kognitív energiáját célzott pihenéssel. Ne az interneten szörfözve, hanem rövid sétával vagy testmozgással - egyszóval bármi, ami elszakítja a képernyőtől, és gondolatait kikapcsolja.

A kognitív erőforrások növelésének receptje egy pohár gyümölcslé vagy egy friss gyümölcs is. Glükózt tartalmaznak, amely az agy üzemanyaga, így (ésszerű mennyiségben) javíthatja a koncentrációt.

Legyen az elsők között!
Legújabb információk az újdonságainkról és akciónkról az Ön e-mail címére
Ingyenes szállításregisztrált vásárlóinknak
Szállítás következő munkanaponValóban gyorsak vagyunk.
Élettartam garancia az utántöltőkreBízunk a saját termékeinkben
Garancia a nyomtatósérülés ellenHa valami baj történik, az rajtunk áll