A nyomtatott reklámnak is megvan a helye a digitális világban

30. 5. 2022

A vállalkozók, nagyvállalatok és vásárlók is mind a virtuális környezetbe kerültek, és különösen a járvány idején az online tranzakciók száma növekedni kezdett. Még ha az e-shop és az online hirdetés jól is működik Önnél, ne felejtse el a jó öreg offline technikákat is és ne hanyagolja el a nyomtatott reklámokat sem. Nem mindenki elég jártas a technika világában, és sokan még mindig a papírformát részesítik előnyben. Tudja, hogy ügyfelei mit preferálnak, és hogyan segíti a nyomtatás a márkaépítést?

Tartalomjegyzék:

  • Sajtó
  • Kültéri reklám
  • Névjegykártyák
  • Szórólapok
  • Sokféle média- és hirdetésformátum létezik, és mindegyik más ügyfélcsoportot céloz meg (valamint más költségkeretet is). Ha szigorúan a millenniumi generációt célozza meg, akkor csak webhelyekre és közösségi hálózatokra van szüksége. Ha szélesebb demográfiai csoportot szeretne elérni (főleg a középkorúakat és az idősebbeket), sok potenciális ügyfelet veszíthet el, ha csak ezekre támaszkodik. Nézzük meg, milyen nyomtatott anyagok közül választhat.

    Sajtó

    Bár úgy tűnhet, hogy az internetes cikkek és az instant hírek megjelenésével elhal az érdeklődés a nyomtatott újságok iránt, egyelőre ne búcsúzzunk tőlük. A nyomtatott újságok még mindig jelentős olvasóközönségnek örvendenek, különösen az idősebb generáció körében. Előnyük, hogy az olvasókat nem zavarja semmilyen könyörtelenül villogó reklám, így az olvasó jobban odafigyel annak tartalmára. De ne feledje, hogy az újsághirdetések meglehetősen drágák lehetnek, és a potenciális ügyfelek mellett sok olyan olvasóért is fizetni fog, akik valószínűleg soha nem fognak vásárolni Öntől.

    Könnyebb lesz olyan magazinokkal dolgozni, amelyek tematikusan meghatározottak, és olvasóikat szűkebb vásárlói kör képviseli. Ráadásul jobb lesz a nyomtatási minőségük, ami előnyösebb, ha például fotogén termékük van.

    Ahelyett, hogy kiadványokba fektetne be, saját magazint is létrehozhat. Nem kell cikkeket publikálnia csak az ügyfelei és vásárlói számára, hanem céges magazint is létrehozhat munkatársai számára. Ezen keresztül tájékoztatja az alkalmazottakat a fontos eseményekről, változásokról, vagy felvilágosítja őket a szükséges témákról. Ennek köszönhetően mindig képben lesznek.

    istock-691796820.jpg

    Kültéri reklám

    A kültéri reklámozás nagyszerű módja annak, hogy hozzájáruljon márkája építéséhez. A kültéri reklám előnye, hogy nem lehet kikapcsolni. A körülötte lévők minden nap elmennek busszal, dolgozni vagy boltba, és folyamatosan eljut hozzájuk az üzenete. A plakátot szinte bárhol kinyomtathatja. Például bérelhet:

    • Nagy felületeket – például egy lakatlan ház falának egy részét, nagy LCD képernyőt, hirdetőtáblát stb.
    • Kültéri felületeket az utcákon, például padon, oszlopon, hirdetőtáblán, hídon, autón stb.
    • Olyan felületeket, ahol rendszeresen sok ember tartózkodik – például közlekedési eszközökön, orvosi rendelőkben, sportpályákon, irodákban, éttermekben, bevásárlóközpontokban.
    istock-1036904778.jpg

    Névjegykártyák

    A névjegykártya nagyszerű választás, ha gyakran kommunikál az ügyfelekkel, vagy potenciális ügyfelekkel találkozik. Ne feledje, hogy a névjegykártya nem szórólap. Ez azt jelenti, hogy nem reklámoz, hanem kapcsolattartóként szolgál, ha a (potenciális) vásárló már tud Önről. A névjegykártyának köszönhetően nem felejtik el Önt, és tudni fogják, hol keressék, ha az Ön szolgáltatásai vagy termékei mellett döntenek.

    Ezen kívül egyszerűen nyomtathat szép névjegykártyákat nyomtatójával az irodában. Inkább nyomtasson színes névjegykártyákat összetett képekkel tintasugaras nyomtatón, ami jobb színes nyomtatást biztosít, minden másra elég lesz a lézernyomtató. Készítse elő a tervet egy speciális szerkesztőben, vagy nyissa meg közvetlenül a Microsoft Office-t. A Word azonnal kínál alapvető, egyszerű sablonokat névjegykártyák készítéséhez és nyomtatásához, így a legnehezebb feladatokat máris maga mögött tudhatja.

    Alapvető tippek névjegykártyák készítéséhez:

    • Válassza ki a megfelelő papírt. A vastagabb papír alkalmasabb névjegykártyákhoz. Itt sok múlik a nyomtatón, ezért először mindig győződjön meg arról, hogy a nyomtató képes ezeket a vastagabb papírokat kezelni.
    • A kevesebb több. Ne vigyük túlzásba a tervezést. Válasszon egyszerű megjelenést és letisztult vonalakat, különben zsúfoltnak hathat a névjegykártya.
    • Vegye figyelembe a betűtípus fontosságát. Olyan betűtípust és betűméretet válaszon, hogy a betűk könnyen olvashatóak legyenek, és illeszkedjenek a névjegykártya általános kialakításához.
    • Ne vigye túlzásba az információ mennyiségét. Elegendő rá az Ön neve és beosztása, a cég neve és/vagy logója, elérhetősége (telefon, e-mail, weboldalak, közösségi oldalak). Alternatív megoldásként leegyszerűsítheti egy QR-kóddal, amely a szkennelés után közvetlenül a profiljához irányítja az ügyfeleket.

    Tipp: Szeretné izgalmasabbá tenni névjegykártyáit? Használjon laminálógépet! A laminálásnak köszönhetően a névjegykártyák nem gyűrődnek a zsebben sem. Jól néznek ki még néhány hónap után is a pénztárcájában, és hosszú ideig tisztán és makulátlanul megőrzik hírnevét. Ha nem tudja, hogyan kell ezt csinálni, olvassa el a laminálásról és a laminálógép kiválasztásáról szóló cikkünket.

    Szórólapok

    Azt gondolhatja, hogy a szórólapok csak a szupermarketek és hobbiboltok kínálatának böngészéséhez hasznosak. Az igazság az, hogy nagy hasznát veheti Ön is. A szórólap nyomtatás olcsó. Könnyedén hozzáigazíthatja a papír típusát és minőségét, méretét és tartalmát üzleti költségvetéséhez. A legolcsóbbak a kis fekete-fehér szórólapok lesznek A6-os méretben. Általános tipp, hogy jobb, ha minőségi anyagokat választ.

    Ha egyéb "értéket" ad szórólapjához, például keresztrejtvényt vagy egyéb minijátékot, törzsvásárlói kártyát, gulyásreceptet, versenyt vagy kedvezményes kódot, akkor a szórólapja nem kerül azonnal az első szemetesbe. Ráadásul a szórólapoknak megvan az az előnye, hogy a névjegykártyákhoz hasonlóan az irodában is könnyedén kinyomtathatja őket a saját nyomtatóján

    Vacilál, és nem tudja, melyik szórólapváltozat a jobb? Próbáljon meg kétféle szórólapot tervezni, és nézze meg, melyiknek nagyobb a visszhangja (például úgy, hogy mindegyikre különböző kedvezménykódot vagy linket helyez el). Szeretne spórolni a nyomtatáson és fekete-fehéren nyomtatni, de mégis hozzáadna valami pluszt a szórólapokhoz? Nyomtasson színes papírra!

    Szórólapokat, hírleveleket és egyéb céges prospektusokat küldhet ügyfeleinek postán is. Az e-mailes hírlevelekkel ellentétben biztos lehet benne, hogy azok nem a spam mappába kerülnek, hanem közvetlenül a címzett postafiókjába. Ha új ügyfeleket szeretne (be)vonzani, akkor jól jár, ha szemet gyönyörködtető grafikákba és minőségi nyomtatásba fektet be.

    Hasonló cikkek

    2 perces olvasmány

    Hogyan lamináljunk papírt (és válasszunk megfelelő laminálógépet)

    Rendszeresen kell laminálnia névjegykártyákat, fontos dokumentumokat vagy egyéb anyagokat, és nem tudja, milyen típusú eszközt válasszon? Ebből a cikkből megtudhatja az összes lényeges információt - beleértve a lamináló fóliák közötti különbségeket és megismerheti a laminálási típusok közötti eltéréseket is.

    Teljes cikk »
    3 perces olvasmány

    Hogyan válasszunk nyomtatót egy kis irodába

    A nyomtató szinte minden iroda elengedhetetlen kelléke. Hogyan válasszunk olyan nyomtatót, amely ideális segítőtársa lesz? Adunk néhány tippet a megfelelő kiválasztásához.

    Teljes cikk »