Canon: A világ egyik leginnovatívabb márkájának története

19. 11. 2019

Az első kamerát 1934-ben készítették, és amellett, hogy feltűnően hasonlítottak az akkoriban ismert híres Leica kamerákhoz, nem voltak nagyon érdekesek. 85 éves fennállása óta a Canon a világ leginnovatívabb vállalatok élére emelkedett. Több mint 3 000 szabadalommal rendelkezik, és joggal tekintik a képalkotó piac globális technológiai vezetőjének. Vessen egy pillantást a Canon történetére.

canonlogo

Tartalomjegyzék:

  • Hogyan lett Kwanon Canon?
  • A háború után a Canon a csőd szélére került
  • Canon, mint az innováció és a haladás szinonimája
  • Hogyan reagált a Canon az okostelefonok érkezésére?
  • A fényképezőgép és a nyomtató kapcsolata
  • A Canon története az 1930-as évek elején kezdődött. Abban az időben két sógor, Goro Yoshida és Takeo Maeda alapított egy márkát, mely a Precíziós Optikai Művek Laboratórium nevet kapta. A név egyértelműen mutatja, hogy a japán cég a kezdetektől fogva elsősorban a kamerák fejlesztésére összpontosított. A nyomtatók világába a Canon 1975-ben lépett be, amikor elindította első lézernyomtatóját.

    Hogyan lett Kwanon Canon?

    1934-ben a cég kifejlesztette az első japán kamerát redőnyzárral. Ma már talán senkit sem zavar, hogy az akkoriban világhírű Leica fényképezőgépek ihlették ezeket a Canon fényképezőgépeket. Az első gép prototípusát Goro Jošida- az egyik alapító- Kwanonnak nevezte el, a buddhizmus egyik alakjáról, a könyörületesség megtestesítőjéről kapta a nevét.

    Az első kamera neve olyan felkapott lett, hogy egy évvel később Kwanon megnevezés már a logóban is szerepelt. Ez csak egy lépésre volt a fülbemászó Canon megnevezéstől, amelyet a vállalat 1947-ben hivatalosan elfogadott.

    logo L

    Az eredeti Kwanon fényképezőgép logóját Goro Yoshida találta ki és tervezte - a márka egyik alapítója

    A háború után a Canon a csőd szélére került

    A világháborúk jelentős beavatkozást jelentettek a világ legnagyobb nagyhatalmainak gazdaságaiba. Ez alól Japán sem volt kivétel. Számos gyártó és kereskedelmi vállalat csődbement a háború utáni időszakban. Canon is majdnem a háború gazdasági áldozatai közé került, ha nem aknázta volna ki a kedvezőtlen hátrányokat.

    A külső szállítóktól való függőség kiküszöbölése érdekében a Canon megkezdte beruházásait saját technológiákba. Ennek eredményeként felbontotta a Nikonnal való együttműködést, ahonnan alkatrészeket vásárolt fényképezőgépjeikhez. Canon, a formatervezés és a működés szempontjából is megpróbálta megtalálni a saját útját, és az egyéb kamerák, amelyeket az 1950-es években piacra dobott, már nemcsak a német Leica kamerák egyszerű példányai voltak, hanem a Canon jellegzetes elemeit hordozták. Az innovációknak köszönhetően a Canon túlélte a háború utáni válságot, kibővült a külföldi piacokon, és világszerte elismert márkává vált.

    mnisi L

    Alig találna olyan helyet a Földön, ahol a Canon fényképezőgépet ne ismernék

    Canon, mint az innováció és a haladás szinonimája

    Minden iparágban van egy olyan márka, amely áttörő innovációkat hoz és irányt mutat az egész piac számára. Aligha meglepő, hogy az iparágakban a világ legtöbb vezetője a „felkelő nap földjéről” származik. Canon, a világ egyik vezető márkája a képfeldolgozási technológia területén. Régóta az USA szabadalmi rangsorának csúcsán helyezkedik el. Canon 33 egymást követő évben a világ 5 leginnovatívabb vállalata közé tartozik (az Egyesült Államokban regisztrált szabadalmak száma szerint rangsorolva). Canon a létezése során több mint 3 000 szabadalommal gazdagította a világot, olyan vállalatok mellett, mint az IBM, a Samsung és az Intel.

    Hogyan reagált a Canon az okostelefonok érkezésére?

    Az utóbbi évtizedekben a kis kompakt eszközöket jelentős mértékben kibővítették, amelyek a telefonálás, az internetes böngészés, a csevegés és más funkciók mellett meglehetősen jó képeket is képesek készíteni. Az okostelefonok elterjedésével a fényképezőgépek lassan kihalnak a „divatból”.

    A klasszikus kameramárkák az új évezred küszöbén álltak ezzel az új kihívással. Hogyan kezeli a Canon az okostelefonok elterjedését? Elsősorban más termékszegmensekre, például az irodai technológiára összpontosít.

    selfie L

    Az igazság az, hogy sokszor nem szeretnénk ekkora gépet magunkkal cipelni. Ezen túlmenően egy nagyméretű kamerával nem tudunk szelfit készíteni.

    A kamera szegmensben, a Canon, azon technológiákra összpontosított, amelyeket az okostelefonok beépített kamerái nem képesek mérni. A Canon közelmúltbeli marketing kampányai ugyanabba az irányba haladnak. Megpróbálják megmutatni, hogy egy teljes értékű kamera gazdagíthatja a mindennapi életet, szó szerint azt mondva: "A megfelelő helyen, megfelelő időben szükségünk van egy fényképezőgépre".

    A fényképezőgép és a nyomtató kapcsolata

    Noha a Canon emblémáját a legtöbb ember a kamera lencséje fölött képzeli el, a Canon logó nem újdonság az irodai technológia területén sem. Már 1985-ben megkezdte a munkát a Hewlett-Packard márkával, így a Canon lézertechnikát szállít a nyomtatókhoz. Ez a szoros partnerség a Canon éves bevételének egyötödét hozza.

    Úgy tűnik, hogy az irodai technológiára összpontosítva, mint például a többfunkciós eszközök, nyomtatók és szkennerek, a jövőben megtérülhet a Canon számára. Végül is, a vállalat legfrissebb hivatalos jelentése szerint az áruk eladása ebben a szegmensben a forgalom több mint 45 % -át hozza a társaságnak (a kamera szegmenshez viszonyítva a forgalom 25,5 % -a).

    Hasonló cikkek

    3 perces olvasmány

    A Brother márka története - Japánból egészen a világ végére

    Könnyedén megkérdőjelezhető az a közismert mondás, hogy a Tatra nem ismeri testvérét. Nem hinnénk, hogy a Kopřivnicé-ben található autógyárban még senki sem hallott volna a japánban készült Brother márkájú fénymásolókról és nyomtatókról. Történetük egészen 1908-ig nyúlik vissza, amikor a felkelő nap országában megalapították a Yasui Sewing Machine Co. nevű céget, a jelenlegi nemzetközi gigász egykori elődjét. Már több mint 28 éve jelen van a Brother márka a cseh piacon és éppen 60 év telt el azóta, hogy a japán cég belépett az európai kontinensre. Egy ilyen esemény biztosan megérdemli, hogy a közismert gyártóról legalább egy rövid cikk megjelenjen.

    Teljes cikk »
    3 perces olvasmány

    A Dell márka története: hogyan vált technológiai óriássá

    Ma a Dell a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata. A vállalat több mint 165 000 embert foglalkoztat, tulajdonosa pedig a Föld leggazdagabb emberei között foglal helyet. Nem volt ez mindig így. Még mielőtt a Dell megkezdte volna a nyomtatók és más alkatrészek értékesítését, fő termékük az egyedileg összerakott számítógépek voltak. Az eladás ötlete egy 19 éves amerikai diák fejében született meg.

    Teljes cikk »