Canon: A világ egyik leginnovatívabb márkájának története
Az első kamerát 1934-ben készítették, és amellett, hogy feltűnően hasonlítottak az akkoriban ismert híres Leica kamerákhoz, nem voltak nagyon érdekesek. 85 éves fennállása óta a Canon a világ leginnovatívabb vállalatok élére emelkedett. Több mint 3 000 szabadalommal rendelkezik, és joggal tekintik a képalkotó piac globális technológiai vezetőjének. Vessen egy pillantást a Canon történetére.
.jpg)
A Canon története az 1930-as évek elején kezdődött. Abban az időben két sógor, Goro Yoshida és Takeo Maeda alapított egy márkát, mely a Precíziós Optikai Művek Laboratórium nevet kapta. A név egyértelműen mutatja, hogy a japán cég a kezdetektől fogva elsősorban a kamerák fejlesztésére összpontosított. A nyomtatók világába a Canon 1975-ben lépett be, amikor elindította első lézernyomtatóját.
Hogyan lett Kwanon Canon?
1934-ben a cég kifejlesztette az első japán kamerát redőnyzárral. Ma már talán senkit sem zavar, hogy az akkoriban világhírű Leica fényképezőgépek ihlették ezeket a Canon fényképezőgépeket. Az első gép prototípusát Goro Jošida- az egyik alapító- Kwanonnak nevezte el, a buddhizmus egyik alakjáról, a könyörületesség megtestesítőjéről kapta a nevét.
Az első kamera neve olyan felkapott lett, hogy egy évvel később Kwanon megnevezés már a logóban is szerepelt. Ez csak egy lépésre volt a fülbemászó Canon megnevezéstől, amelyet a vállalat 1947-ben hivatalosan elfogadott.
Az eredeti Kwanon fényképezőgép logóját Goro Yoshida találta ki és tervezte - a márka egyik alapítója
A háború után a Canon a csőd szélére került
A világháborúk jelentős beavatkozást jelentettek a világ legnagyobb nagyhatalmainak gazdaságaiba. Ez alól Japán sem volt kivétel. Számos gyártó és kereskedelmi vállalat csődbement a háború utáni időszakban. Canon is majdnem a háború gazdasági áldozatai közé került, ha nem aknázta volna ki a kedvezőtlen hátrányokat.
A külső szállítóktól való függőség kiküszöbölése érdekében a Canon megkezdte beruházásait saját technológiákba. Ennek eredményeként felbontotta a Nikonnal való együttműködést, ahonnan alkatrészeket vásárolt fényképezőgépjeikhez. Canon, a formatervezés és a működés szempontjából is megpróbálta megtalálni a saját útját, és az egyéb kamerák, amelyeket az 1950-es években piacra dobott, már nemcsak a német Leica kamerák egyszerű példányai voltak, hanem a Canon jellegzetes elemeit hordozták. Az innovációknak köszönhetően a Canon túlélte a háború utáni válságot, kibővült a külföldi piacokon, és világszerte elismert márkává vált.
Alig találna olyan helyet a Földön, ahol a Canon fényképezőgépet ne ismernék
Canon, mint az innováció és a haladás szinonimája
Minden iparágban van egy olyan márka, amely áttörő innovációkat hoz és irányt mutat az egész piac számára. Aligha meglepő, hogy az iparágakban a világ legtöbb vezetője a „felkelő nap földjéről” származik. Canon, a világ egyik vezető márkája a képfeldolgozási technológia területén. Régóta az USA szabadalmi rangsorának csúcsán helyezkedik el. Canon 33 egymást követő évben a világ 5 leginnovatívabb vállalata közé tartozik (az Egyesült Államokban regisztrált szabadalmak száma szerint rangsorolva). Canon a létezése során több mint 3 000 szabadalommal gazdagította a világot, olyan vállalatok mellett, mint az IBM, a Samsung és az Intel.
Hogyan reagált a Canon az okostelefonok érkezésére?
Az utóbbi évtizedekben a kis kompakt eszközöket jelentős mértékben kibővítették, amelyek a telefonálás, az internetes böngészés, a csevegés és más funkciók mellett meglehetősen jó képeket is képesek készíteni. Az okostelefonok elterjedésével a fényképezőgépek lassan kihalnak a „divatból”.
A klasszikus kameramárkák az új évezred küszöbén álltak ezzel az új kihívással. Hogyan kezeli a Canon az okostelefonok elterjedését? Elsősorban más termékszegmensekre, például az irodai technológiára összpontosít.
Az igazság az, hogy sokszor nem szeretnénk ekkora gépet magunkkal cipelni. Ezen túlmenően egy nagyméretű kamerával nem tudunk szelfit készíteni.
A kamera szegmensben, a Canon, azon technológiákra összpontosított, amelyeket az okostelefonok beépített kamerái nem képesek mérni. A Canon közelmúltbeli marketing kampányai ugyanabba az irányba haladnak. Megpróbálják megmutatni, hogy egy teljes értékű kamera gazdagíthatja a mindennapi életet, szó szerint azt mondva: "A megfelelő helyen, megfelelő időben szükségünk van egy fényképezőgépre".
A fényképezőgép és a nyomtató kapcsolata
Noha a Canon emblémáját a legtöbb ember a kamera lencséje fölött képzeli el, a Canon logó nem újdonság az irodai technológia területén sem. Már 1985-ben megkezdte a munkát a Hewlett-Packard márkával, így a Canon lézertechnikát szállít a nyomtatókhoz. Ez a szoros partnerség a Canon éves bevételének egyötödét hozza.
Úgy tűnik, hogy az irodai technológiára összpontosítva, mint például a többfunkciós eszközök, nyomtatók és szkennerek, a jövőben megtérülhet a Canon számára. Végül is, a vállalat legfrissebb hivatalos jelentése szerint az áruk eladása ebben a szegmensben a forgalom több mint 45 % -át hozza a társaságnak (a kamera szegmenshez viszonyítva a forgalom 25,5 % -a).
Hasonló cikkek

A Brother márka története - Japánból egészen a világ végére
Könnyedén megkérdőjelezhető az a közismert mondás, hogy a Tatra nem ismeri testvérét. Nem hinnénk, hogy a Kopřivnicé-ben található autógyárban még senki sem hallott volna a japánban készült Brother márkájú fénymásolókról és nyomtatókról. Történetük egészen 1908-ig nyúlik vissza, amikor a felkelő nap országában megalapították a Yasui Sewing Machine Co. nevű céget, a jelenlegi nemzetközi gigász egykori elődjét. Már több mint 28 éve jelen van a Brother márka a cseh piacon és éppen 60 év telt el azóta, hogy a japán cég belépett az európai kontinensre. Egy ilyen esemény biztosan megérdemli, hogy a közismert gyártóról legalább egy rövid cikk megjelenjen.
Teljes cikk »
A Dell márka története: hogyan vált technológiai óriássá
Ma a Dell a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata. A vállalat több mint 165 000 embert foglalkoztat, tulajdonosa pedig a Föld leggazdagabb emberei között foglal helyet. Nem volt ez mindig így. Még mielőtt a Dell megkezdte volna a nyomtatók és más alkatrészek értékesítését, fő termékük az egyedileg összerakott számítógépek voltak. Az eladás ötlete egy 19 éves amerikai diák fejében született meg.
Teljes cikk »