Hogyan nyomtathat névjegykártyákat és más promóciós anyagokat?

Sürgősen szeretne reklámanyagokat nyomtatni, viszont az üzletek már bezártak? Ne aggódjon, ma már az otthona kényelméből, Ön is nyomtathat névjegykártyákat és szórólapokat - akár egy hagyományos nyomtató segítségével is. Ismerje meg, hogyan hozhat létre olyan promóciós anyagokat, amely miatt biztosan nem kell szégyenkeznie.

Az első benyomás nagyon fontos. Ez nem csak a személyes kapcsolattartásra vonatkozik, hanem közvetett módon – például a reklámanyagokra is. Ezek gyártása viszonylag egyszerű, viszont továbbra is azt javasoljuk, hogy a hajtogatott vagy több oldalas szórólapok készítését bízzák szakemberekre.

A promóciós anyagok készítése több szakaszból áll:

  1. megfelelő formátum kiválasztása és grafikai tervezés,
  2. papírválasztás,
  3. nyomtatási feladat beállítása és tesztnyomtatás
  4. promóciós anyagok nyomtatása.

Ezeket a szakaszokat lépésről lépésre kielemezzük az alábbi bekezdésekben.

Grafikai tervezés

A promóciós anyagok feldolgozásakor nem lehet nélkülözni a minőségi grafikai tervezést. Névjegykártyákat és szórólapokat gyakran használt irodai programokban is tervezhet - pl. az MS PowerPoint vagy az MS Word számos sablont kínál, amelyeket megtalál a program adatbázisában, vagy online letölthet (névjegykártyák, szórólapok). A népszerű Canva alkalmazás is számos sablont kínál, névjegykártyákhoz és szórólapokhoz egyaránt.

Mindkét alkalmazásban számos olyan grafikai elem található, amelyeket egyszerűen beilleszthet a saját tervébe. A kezelésük nagyon intuitív, lásd az alábbi oktatóanyagokat.

VIDEO: névjegykártya létrehozására az MS PowerPoint alkalmazásban

VIDEO: szórólap készítése a Canva-ban

Ügyeljen azonban a promóciós anyagok helyes formátumára. A névjegykártyák esetében a szabvány az ún 85 × 54 mm méretű EURO formátum, szórólapokhoz A6 – A3 méretű papírt használnak.

Figyeljen továbbá a tervek felbontására. Ez azt jelenti, hogy ha A4-es szórólapot (210 × 297 mm) nyomtat, akkor az elkészített grafikának legalább ezekkel a méretekkel kell rendelkezni; ha kisebb, akkor a végső nyomtatás minősége természetesen romlik.

Ügyeljen arra is, hogy a tartalom ne lépjen a margó vonalakon túl (hacsak nincs szegély nélküli nyomtatója). Általános szabály, hogy a grafikai elemeknek és a szövegeknek legalább 3-5 mm távolságra kell lenniük a szélektől.

Válassza ki a megfelelő papírt

A sima papír (80 g/m2) kiválóan alkalmas irodai dokumentumok nyomtatására, de nem alkalmas promóciós anyagokhoz - túl puha és könnyen gyűrődik. A szórólapok feldolgozásához válasszon körülbelül 160 g/m2 súlyú papírt, a névjegykártyák esetében pedig 200-300 g/m2 súlyút.

A felületkezelés is fontos. A bevont papír matt, luxus megjelenésű, és leggyakrabban névjegykártyákhoz használják. Használhat azonban fényes papírt is, amelyet gyakran használnak prospektusok és szórólapok nyomtatásához. Nézzen utána, hogy a nyomtatója is képes-e kezelni az adott papír típust (és annak súlyát). Ezeket az információkat általában a készülékhez kapott kézikönyvben találja meg.

istock-939418998.jpg

A nyomtatási feladat beállítása és a tesztnyomtatás

A dokumentumok elkészültek, a papír készen a tálcában? Belevetheti magát a nyomtatásba - legalábbis a tesztnyomtatásba. Soha ne nyomtasson elsőre nagy mennyiségben. Még egy tapasztalt szakemberrel is előfordul, hogy helytelenül állítja be a nyomtatási feladatot és pl. a szórólapok széleinek egy része nem kerül nyomtatásra.

A nyomtatás beállításakor válasszon legalább 600 DPI felbontást (DPI). Alacsonyabb értéknél fennáll annak a veszélye, hogy a nyomtatott anyag rosszabb minőségű.

Nyomtatás után bizonyosodjon meg arról, hogy a papíron lévő színek nem térnek el a monitoron látható színektől. A nyomtató az ún CMYK színmódot használja, amely - ellentétben az RGB móddal, amelyet a képernyők használnak - nem képes minden színt keverni. Különösen a világos rózsaszín, a zöld és a narancs árnyalat okoz problémát. További információt erről a problémáról (és a lehetséges megoldásokról): az RGB és CMYK színmodellekről szóló cikkben találnak. Ha kétoldalas névjegykártyát vagy szórólapot készít, mindenképpen válassza a kétoldalas nyomtatást a tesztnyomtatás esetében is.

Éles nyomtatás

A promóciós anyagok nyomtatásához tintasugaras nyomtató használatát javasoljuk, amely jobb minőségű képet eredményeznek grafikai munkák esetében, mint a lézeres eszközök (lásd a lézer és a tintasugaras nyomtató közötti különbségekről szóló cikket).

A tintasugaras eszközök nyomtatási költségei valamivel magasabbak, mint a lézeres eszközöké, de ún alternatív tintapatronok vásárlásával ezek az extra kiadások csökkenthetők.

Legyen az elsők között!
Legújabb információk az újdonságainkról és akciónkról az Ön e-mail címére

Hasonló cikkek

Lézernyomtató hibái: meddig érdemes javítani?

A lézernyomtató szorgalmas "tagja" az irodának, ezért nem meglepő, hogy előbb vagy utóbb hiba jelentkezik nála. Ismerje meg,...

RGB vs. CMYK: Hogyan lehet a legjobb nyomtatási eredményt elérni?

Képzelje el, hogy egy fontos előadásanyagot nyomtat. Látszólag nincs benne nehézség- csak a nyomtatás gombot kell megnyomni. Ekkor...

Ingyenes szállítás29 999Ft feletti megrendelés esetén
Szállítás következő munkanaponValóban gyorsak vagyunk.
Élettartam garancia az utántöltőkreBízunk a saját termékeinkben
Garancia a nyomtatósérülés ellenHa valami baj történik, az rajtunk áll