Hogyan nyomtathat névjegykártyákat és más promóciós anyagokat?

19. 4. 2021

Sürgősen szeretne reklámanyagokat nyomtatni, viszont az üzletek már bezártak? Ne aggódjon, ma már az otthona kényelméből, Ön is nyomtathat névjegykártyákat és szórólapokat - akár egy hagyományos nyomtató segítségével is. Ismerje meg, hogyan hozhat létre olyan promóciós anyagokat, amely miatt biztosan nem kell szégyenkeznie.

Tartalomjegyzék:

  • Grafikai tervezés
  • Válassza ki a megfelelő papírt
  • A nyomtatási feladat beállítása és a tesztnyomtatás
  • Az első benyomás nagyon fontos. Ez nem csak a személyes kapcsolattartásra vonatkozik, hanem közvetett módon - például a reklámanyagokra is. Ezek gyártása viszonylag egyszerű, viszont továbbra is azt javasoljuk, hogy a hajtogatott vagy több oldalas szórólapok készítését bízzák szakemberekre.

    A promóciós anyagok készítése több szakaszból áll:

    1. megfelelő formátum kiválasztása és grafikai tervezés,
    2. papírválasztás,
    3. nyomtatási feladat beállítása és tesztnyomtatás,
    4. promóciós anyagok nyomtatása.

    Ezeket a szakaszokat lépésről lépésre kielemezzük az alábbi bekezdésekben.

    Grafikai tervezés

    A promóciós anyagok feldolgozásakor nem lehet nélkülözni a minőségi grafikai tervezést. Névjegykártyákat és szórólapokat gyakran használt irodai programokban is tervezhet - pl. az MS PowerPoint vagy az MS Word számos sablont kínál, amelyeket megtalál a program adatbázisában, vagy online letölthet (névjegykártyák, szórólapok). A népszerű Canva alkalmazás is számos sablont kínál, névjegykártyákhoz és szórólapokhoz egyaránt.

    Mindkét alkalmazásban számos olyan grafikai elem található, amelyeket egyszerűen beilleszthet a saját tervébe. A kezelésük nagyon intuitív, lásd az alábbi oktatóanyagokat.

    VIDEO: névjegykártya létrehozására az MS PowerPoint alkalmazásban

    VIDEO: szórólap készítése a Canva-ban

    Ügyeljen azonban a promóciós anyagok helyes formátumára. A névjegykártyák esetében a szabvány az ún 85 × 54 mm méretű EURO formátum, szórólapokhoz A6 - A3 méretű papírt használnak.

    Figyeljen továbbá a tervek felbontására. Ez azt jelenti, hogy ha A4-es szórólapot (210 × 297 mm) nyomtat, akkor az elkészített grafikának legalább ezekkel a méretekkel kell rendelkezni; ha kisebb, akkor a végső nyomtatás minősége természetesen romlik.

    Ügyeljen arra is, hogy a tartalom ne lépjen a margó vonalakon túl (hacsak nincs szegély nélküli nyomtatója). Általános szabály, hogy a grafikai elemeknek és a szövegeknek legalább 3-5 mm távolságra kell lenniük a szélektől.

    Válassza ki a megfelelő papírt

    A sima papír (80 g/m2) kiválóan alkalmas irodai dokumentumok nyomtatására, de nem alkalmas promóciós anyagokhoz - túl puha és könnyen gyűrődik. A szórólapok feldolgozásához válasszon körülbelül 160 g/m2 súlyú papírt, a névjegykártyák esetében pedig 200-300 g/m2 súlyút.

    A felületkezelés is fontos. A bevont papír matt, luxus megjelenésű, és leggyakrabban névjegykártyákhoz használják. Használhat azonban fényes papírt is, amelyet gyakran használnak prospektusok és szórólapok nyomtatásához. Nézzen utána, hogy a nyomtatója is képes-e kezelni az adott papír típust (és annak súlyát). Ezeket az információkat általában a készülékhez kapott kézikönyvben találja meg.

    istock-939418998.jpg

    A nyomtatási feladat beállítása és a tesztnyomtatás

    A dokumentumok elkészültek, a papír készen a tálcában? Belevetheti magát a nyomtatásba - legalábbis a tesztnyomtatásba. Soha ne nyomtasson elsőre nagy mennyiségben. Még egy tapasztalt szakemberrel is előfordul, hogy helytelenül állítja be a nyomtatási feladatot és pl. a szórólapok széleinek egy része nem kerül nyomtatásra.

    A nyomtatás beállításakor válasszon legalább 600 DPI felbontást (DPI). Alacsonyabb értéknél fennáll annak a veszélye, hogy a nyomtatott anyag rosszabb minőségű.

    Nyomtatás után bizonyosodjon meg arról, hogy a papíron lévő színek nem térnek el a monitoron látható színektől. A nyomtató az ún CMYK színmódot használja, amely - ellentétben az RGB móddal, amelyet a képernyők használnak - nem képes minden színt keverni. Különösen a világos rózsaszín, a zöld és a narancs árnyalat okoz problémát. További információt erről a problémáról (és a lehetséges megoldásokról): az RGB és CMYK színmodellekről szóló cikkben találnak. Ha kétoldalas névjegykártyát vagy szórólapot készít, mindenképpen válassza a kétoldalas nyomtatást a tesztnyomtatás esetében is.

    Éles nyomtatás

    A promóciós anyagok nyomtatásához tintasugaras nyomtató használatát javasoljuk, amely jobb minőségű képet eredményeznek grafikai munkák esetében, mint a lézeres eszközök (lásd a lézer és a tintasugaras nyomtató közötti különbségekről szóló cikket).

    A tintasugaras eszközök nyomtatási költségei valamivel magasabbak, mint a lézeres eszközöké, de ún alternatív tintapatronok vásárlásával ezek az extra kiadások csökkenthetők.

    Hasonló cikkek

    3 perces olvasmány

    Lézernyomtató hibái: meddig érdemes javítani?

    A lézernyomtató szorgalmas "tagja" az irodának, ezért nem meglepő, hogy előbb vagy utóbb hiba jelentkezik nála. Ismerje meg, hogyan lehet azonosítani a hibákat, és hogyan lehet megoldani őket úgy, hogy az a lehető legkevesebb megterhelést okozza a pénztárcájának. A cikkben a legolcsóbb megoldásoktól haladunk azok felé, amelyek költségvetését kis mértékben terhelik meg.

    Teljes cikk »
    3 perces olvasmány

    RGB vs. CMYK: Hogyan lehet a legjobb nyomtatási eredményt elérni?

    Képzelje el, hogy egy fontos előadásanyagot nyomtat. Látszólag nincs benne nehézség- csak a nyomtatás gombot kell megnyomni. Ekkor észreveszi, hogy a nyomtatott anyag színei nem egyeznek az eredeti dokumentum színeivel. A forrásfájlhoz képest a nyomtatott dokumentumon nem olyan élénkek a színek, és például az eredeti élénkzöldet sötétebb árnyalat váltotta fel. Milyen szerepet játszanak ebben az RGB és CMYK színmodellek, és mindenekelőtt - hogyan érhetjük el, hogy a kinyomtatott szín és a képernyőn megjelenített szín megegyező legyen?

    Teljes cikk »