Hogyan nyomtathat névjegykártyákat és más promóciós anyagokat?
Sürgősen szeretne reklámanyagokat nyomtatni, viszont az üzletek már bezártak? Ne aggódjon, ma már az otthona kényelméből, Ön is nyomtathat névjegykártyákat és szórólapokat - akár egy hagyományos nyomtató segítségével is. Ismerje meg, hogyan hozhat létre olyan promóciós anyagokat, amely miatt biztosan nem kell szégyenkeznie.
Az első benyomás nagyon fontos. Ez nem csak a személyes kapcsolattartásra vonatkozik, hanem közvetett módon - például a reklámanyagokra is. Ezek gyártása viszonylag egyszerű, viszont továbbra is azt javasoljuk, hogy a hajtogatott vagy több oldalas szórólapok készítését bízzák szakemberekre.
A promóciós anyagok készítése több szakaszból áll:
- megfelelő formátum kiválasztása és grafikai tervezés,
- papírválasztás,
- nyomtatási feladat beállítása és tesztnyomtatás,
- promóciós anyagok nyomtatása.
Ezeket a szakaszokat lépésről lépésre kielemezzük az alábbi bekezdésekben.
Grafikai tervezés
A promóciós anyagok feldolgozásakor nem lehet nélkülözni a minőségi grafikai tervezést. Névjegykártyákat és szórólapokat gyakran használt irodai programokban is tervezhet - pl. az MS PowerPoint vagy az MS Word számos sablont kínál, amelyeket megtalál a program adatbázisában, vagy online letölthet (névjegykártyák, szórólapok). A népszerű Canva alkalmazás is számos sablont kínál, névjegykártyákhoz és szórólapokhoz egyaránt.
Mindkét alkalmazásban számos olyan grafikai elem található, amelyeket egyszerűen beilleszthet a saját tervébe. A kezelésük nagyon intuitív, lásd az alábbi oktatóanyagokat.
VIDEO: névjegykártya létrehozására az MS PowerPoint alkalmazásban
VIDEO: szórólap készítése a Canva-ban
Ügyeljen azonban a promóciós anyagok helyes formátumára. A névjegykártyák esetében a szabvány az ún 85 × 54 mm méretű EURO formátum, szórólapokhoz A6 - A3 méretű papírt használnak.
Figyeljen továbbá a tervek felbontására. Ez azt jelenti, hogy ha A4-es szórólapot (210 × 297 mm) nyomtat, akkor az elkészített grafikának legalább ezekkel a méretekkel kell rendelkezni; ha kisebb, akkor a végső nyomtatás minősége természetesen romlik.
Ügyeljen arra is, hogy a tartalom ne lépjen a margó vonalakon túl (hacsak nincs szegély nélküli nyomtatója). Általános szabály, hogy a grafikai elemeknek és a szövegeknek legalább 3-5 mm távolságra kell lenniük a szélektől.
Válassza ki a megfelelő papírt
A sima papír (80 g/m2) kiválóan alkalmas irodai dokumentumok nyomtatására, de nem alkalmas promóciós anyagokhoz - túl puha és könnyen gyűrődik. A szórólapok feldolgozásához válasszon körülbelül 160 g/m2 súlyú papírt, a névjegykártyák esetében pedig 200-300 g/m2 súlyút.
A felületkezelés is fontos. A bevont papír matt, luxus megjelenésű, és leggyakrabban névjegykártyákhoz használják. Használhat azonban fényes papírt is, amelyet gyakran használnak prospektusok és szórólapok nyomtatásához. Nézzen utána, hogy a nyomtatója is képes-e kezelni az adott papír típust (és annak súlyát). Ezeket az információkat általában a készülékhez kapott kézikönyvben találja meg.
A nyomtatási feladat beállítása és a tesztnyomtatás
A dokumentumok elkészültek, a papír készen a tálcában? Belevetheti magát a nyomtatásba - legalábbis a tesztnyomtatásba. Soha ne nyomtasson elsőre nagy mennyiségben. Még egy tapasztalt szakemberrel is előfordul, hogy helytelenül állítja be a nyomtatási feladatot és pl. a szórólapok széleinek egy része nem kerül nyomtatásra.
A nyomtatás beállításakor válasszon legalább 600 DPI felbontást (DPI). Alacsonyabb értéknél fennáll annak a veszélye, hogy a nyomtatott anyag rosszabb minőségű.
Nyomtatás után bizonyosodjon meg arról, hogy a papíron lévő színek nem térnek el a monitoron látható színektől. A nyomtató az ún CMYK színmódot használja, amely - ellentétben az RGB móddal, amelyet a képernyők használnak - nem képes minden színt keverni. Különösen a világos rózsaszín, a zöld és a narancs árnyalat okoz problémát. További információt erről a problémáról (és a lehetséges megoldásokról): az RGB és CMYK színmodellekről szóló cikkben találnak. Ha kétoldalas névjegykártyát vagy szórólapot készít, mindenképpen válassza a kétoldalas nyomtatást a tesztnyomtatás esetében is.
Éles nyomtatás
A promóciós anyagok nyomtatásához tintasugaras nyomtató használatát javasoljuk, amely jobb minőségű képet eredményeznek grafikai munkák esetében, mint a lézeres eszközök (lásd a lézer és a tintasugaras nyomtató közötti különbségekről szóló cikket).
A tintasugaras eszközök nyomtatási költségei valamivel magasabbak, mint a lézeres eszközöké, de ún alternatív tintapatronok vásárlásával ezek az extra kiadások csökkenthetők.
Hasonló cikkek
Tonerpor előállítása avagy a CMYK elsajátítása
Ha azt gondolja, hogy a szöveg szerzője nem ellenőrizte megfelelően a címet, és hagyott benne egy kínos elírást, akkor téved. A következő sorok a tonerporral, annak összetételével és gyártási módjával foglalkoznak.
Teljes cikk »RGB vs. CMYK: Hogyan lehet a legjobb nyomtatási eredményt elérni?
Képzelje el, hogy egy fontos előadásanyagot nyomtat. Látszólag nincs benne nehézség- csak a nyomtatás gombot kell megnyomni. Ekkor észreveszi, hogy a nyomtatott anyag színei nem egyeznek az eredeti dokumentum színeivel. A forrásfájlhoz képest a nyomtatott dokumentumon nem olyan élénkek a színek, és például az eredeti élénkzöldet sötétebb árnyalat váltotta fel. Milyen szerepet játszanak ebben az RGB és CMYK színmodellek, és mindenekelőtt - hogyan érhetjük el, hogy a kinyomtatott szín és a képernyőn megjelenített szín megegyező legyen?
Teljes cikk »